SLOVENŠČINA
8. teden (18. 5. – 22. 5.)
SLOVENŠČINA
- URA
TEMA:
Ponavljanje
in utrjevanje – SAMOSTALNIKI
NAVODILA
in NALOGE (UL)
Kar
nekaj ur smo se učili
o samostalniku.
Današnja
ura pa je
namenjena preverjanju naučenega.
Najprej
ponovite vso snov ob zapisih v zvezku in vajah v delovnem
zvezku,
nato počasi in natančno rešite preverjanje znanja.
Rešitve
s točkovnikom bom poslala v spletno učilnico, ko rešite
naloge.
_________________________________________________________________________________
Odgovori.Kaj
so samostalniki?
(__/__)
Med
besedami podčrtaj samostalnike.
slovenski,
Slovenka, slikovit, slikam, srečen, sreča, voziti, voznik, petelin,
čeprav, kapa, noč, oko, vesel, plesni, vrč, pisan, hiter,
evkaliptus, ljubezen
(__/__)
Naslednje
samostalnike razvrsti v preglednico.
motor,
tulipan, gozdar, sošolec, pes, macesen, bolečina, Špela, sreča,
korenje, miza, kirurg, zadovoljstvo, svinčnik, pšenica, meč,
prijateljstvo
BITJE
|
STVAR
|
POJEM
|
(__/__)
Katerega
spola so samostalniki?
noga – ___________________ | poljub – _______________ |
okno – ___________________ | bazen – _______________ |
toplina – _________________ | trta – _________________ |
hrepenenje – ______________ | torba – ________________ |
vrtalnik – _________________ | dete – _________________ |
(__/__)
Dopolni
preglednico.
EDNINA
|
DVOJINA
|
MNOŽINA
|
kolo
|
||
cvetlici
|
||
ljudje
|
||
gospa
|
||
klopi
|
(__/__)
Podčrtaj
edninske samostalnike z rdečo, množinske pa z zeleno barvo.
očala
|
grablje
|
kri
|
sadje |
mladina |
vrata
|
||
sneg | |||
hlače |
veselje
|
škarje
|
|
usta
|
mir
|
(__/__)
________________________________________________________________
2. URA
TEMA:
Tri
mesta in mogočen grad nad njimi, Janez
Lombergar, Breda Kovič, Berilo, str. 77
Nekoliko
se bomo »odpočili« od samostalnikov in snov
slovenščine povezali
s snovjo pri družbi.
V
berilu na str. 77 preberite besedilo Tri
mesta in mogočen grad
nad njimi.
Besedilo
opisuje srednjeveško Ljubljano in dogodek, ki se je
zapisal v
zgodovino (Ljubljančani so prvič videli slona).
Če
želite o tem dogodku izvedeti več, poiščite na spletu. Če imate
možnost obiskati knjižnico, si izposodite knjigo Stara Ljubljana, v
kateri je veliko zanimivih zgodb.
3. URA
TEMA:
Slon
Misbaba, Niko
Grafenauer, Berilo, str. 78,79
- Včeraj ste prebrali besedilo Tri mesta in mogočen grad nad
- njimi in spoznali dogodek, ki se je zapisal v zgodovino Ljubljane.
- Kako je dogodek opisal pesnik Niko Grafenauer, boste prebrali v pesmi Slon Misbaba, v berilu na strani 78, 79.
Oglejte
si ilustracijo.
Pesem
vsaj trikrat preberite.
- Naslov pesmi, ime in priimek pesnika napišite v zvezek.
Odgovorite
pisno.
Koliko
kitic ima pesem?
Ali
so vse kitice enako dolge?
Katera
kitica je najdaljša, katera najkrajša?
Poiščite
vsaj pet rim. (npr.: Ljubljana – velikana)
Če
želiš zapiši: Bi bil presenečen, če bi skozi okno tvoje sobe
zdaj zagledal slona? Kaj bi lahko delal slon na tvojem dvorišču?
- URA
TEMA:
Kako
so kaznovali goljufive peke in druge nepridiprave,
V. Šenica, Berilo, str. 80
- Tudi današnja ura slovenščine se bo dogajala v srednjeveški Ljubljani.
Ob
branju boste spoznali, kaj se je zgodilo s peki, ki so v Ljubljani
pekli kruh in pri tem goljufali.
- Preberite zgodbo Vere Šenica Kako so kaznovali goljufive peke in druge nepridiprave, str. 80.
- Zgodbo ponovno preberite in pisno odgovorite na spodnja tri vprašanja. Ne pozabite naslova.
- Če želite, lahko narišete goljufive peke, ki so jih namakali v Ljubljanici ali preberete v knjigi še kakšno zanimivo zgodbo.
4. URA
TEMA:
Peki,
Niko Grafenauer, Berilo, str. 81
- Včeraj ste prebrali, kako so kaznovali goljufive peke, ker so pekli preveč lahek kruh.
- Danes pa boste v pesmi Nika Garfenauera spoznali, kateri ljubljanski peki so bili najbolj čisti – ali so res bili, kakšen kruh so morali peči, po kakšni ceni,….
- Večkrat preberite pesem Peki, Niko Grafenaur, Berilo str. 81
- Pisno odgovorite na vprašanja, ki so pod pesmico. Ne pozabite naslova.
Comments
Post a Comment