SLOVENŠČINA


8. teden (18. 5. – 22. 5.)


SLOVENŠČINA


  1. URA
TEMA: Ponavljanje in utrjevanje – SAMOSTALNIKI
NAVODILA in NALOGE (UL)

Kar nekaj ur smo se učili o samostalniku. Današnja ura pa je

namenjena preverjanju naučenega.

Najprej ponovite vso snov ob zapisih v zvezku in vajah v delovnem

zvezku, nato počasi in natančno rešite preverjanje znanja.

Rešitve s točkovnikom bom poslala v spletno učilnico, ko rešite

 naloge.



_________________________________________________________________________________


Odgovori.Kaj so samostalniki?





(__/__)
Med besedami podčrtaj samostalnike.

slovenski, Slovenka, slikovit, slikam, srečen, sreča, voziti, voznik, petelin, čeprav, kapa, noč, oko, vesel, plesni, vrč, pisan, hiter, evkaliptus, ljubezen
(__/__)

Naslednje samostalnike razvrsti v preglednico.


motor, tulipan, gozdar, sošolec, pes, macesen, bolečina, Špela, sreča, korenje, miza, kirurg, zadovoljstvo, svinčnik, pšenica, meč, prijateljstvo

BITJE
STVAR
POJEM























































(__/__)


Katerega spola so samostalniki?

noga – ___________________ poljub – _______________
okno – ___________________ bazen – _______________
toplina – _________________ trta – _________________
hrepenenje – ______________ torba – ________________
vrtalnik – _________________ dete – _________________

(__/__)


Dopolni preglednico.

EDNINA
DVOJINA
MNOŽINA
kolo



cvetlici



ljudje
gospa



klopi


(__/__)

Podčrtaj edninske samostalnike z rdečo, množinske pa z zeleno barvo.

očala


grablje
kri
sadje
mladina



vrata



sneg

hlače
veselje


škarje
usta


mir



(__/__)

________________________________________________________________



2. URA
TEMA: Tri mesta in mogočen grad nad njimi, Janez Lombergar, Breda Kovič, Berilo, str. 77
Nekoliko se bomo »odpočili« od samostalnikov in snov 
slovenščine povezali s snovjo pri družbi.
V berilu na str. 77 preberite besedilo Tri mesta in mogočen grad 
nad njimi.
Besedilo opisuje srednjeveško Ljubljano in dogodek, ki se je 
zapisal v zgodovino (Ljubljančani so prvič videli slona).
Če želite o tem dogodku izvedeti več, poiščite na spletu. Če imate 
možnost obiskati knjižnico, si izposodite knjigo Stara Ljubljana, v 
kateri je veliko zanimivih zgodb.


3. URA
TEMA: Slon Misbaba, Niko Grafenauer, Berilo, str. 78,79
  • Včeraj ste prebrali besedilo Tri mesta in mogočen grad nad 
  • njimi in spoznali dogodek, ki se je zapisal v zgodovino Ljubljane.
  • Kako je dogodek opisal pesnik Niko Grafenauer, boste prebrali v pesmi Slon Misbaba, v berilu na strani 78, 79.
Oglejte si ilustracijo.
Pesem vsaj trikrat preberite.
  • Naslov pesmi, ime in priimek pesnika napišite v zvezek.
Odgovorite pisno.
Koliko kitic ima pesem?
Ali so vse kitice enako dolge?
Katera kitica je najdaljša, katera najkrajša?
Poiščite vsaj pet rim. (npr.: Ljubljana – velikana)
Če želiš zapiši: Bi bil presenečen, če bi skozi okno tvoje sobe zdaj zagledal slona? Kaj bi lahko delal slon na tvojem dvorišču?
  1. URA
TEMA: Kako so kaznovali goljufive peke in druge nepridiprave, V. Šenica, Berilo, str. 80
  • Tudi današnja ura slovenščine se bo dogajala v srednjeveški Ljubljani.
Ob branju boste spoznali, kaj se je zgodilo s peki, ki so v Ljubljani pekli kruh in pri tem goljufali.
  • Preberite zgodbo Vere Šenica Kako so kaznovali goljufive peke in druge nepridiprave, str. 80.
  • Zgodbo ponovno preberite in pisno odgovorite na spodnja tri vprašanja. Ne pozabite naslova.
  • Če želite, lahko narišete goljufive peke, ki so jih namakali v Ljubljanici ali preberete v knjigi še kakšno zanimivo zgodbo.





4. URA
TEMA: Peki, Niko Grafenauer, Berilo, str. 81
  • Včeraj ste prebrali, kako so kaznovali goljufive peke, ker so pekli preveč lahek kruh.
  • Danes pa boste v pesmi Nika Garfenauera spoznali, kateri ljubljanski peki so bili najbolj čisti – ali so res bili, kakšen kruh so morali peči, po kakšni ceni,….
  • Večkrat preberite pesem Peki, Niko Grafenaur, Berilo str. 81
  • Pisno odgovorite na vprašanja, ki so pod pesmico. Ne pozabite naslova.




Comments

Popular posts from this blog

DRUŽBA

ANGLEŠČINA